2012 m. kovo 10 d., šeštadienis

Anemija

Šiandien noriu pakalbėti gan rimta tema.
Kadangi pastaruoju metu esu gan tingi, silpna, pavargusi, ir dažnai jaučiuosi iš ties nekaip, nuspręndžiau kai ką padaryti.

Prieš kelias dienas mokykloje mūsų klasė pristatinėjo laikraštį chemijos pamokai. Tema buvo ,,Maistas". Jame buvo rašoma įvairūs dalykai apie maistą, reklamos, faktai...
Viena reklama patraukė mano dėmesį. Joje buvo rašoma apie anemiją. Skambėjo maždaug šitaip: ,,Jautiesi pavargęs, sukasi galva, negera? Galbūt tau anemija. Apsilankyk pas savo daktarą ir išsitirk."

Šiandien sedėdama namie pagalvojau - kartais jaučiuosi tikrai negerai, tiesiog atsikėlus viskas sukasi, ir matau tik juodą, galbūt reikia paskaityti internete, kas gi toji anemija, ir kokie jos simptomai?
Rasta informacija norėčiau pasidalinti ir su jumis.

Anemija
Kitaip dar vadinama mažakraujystė. Perskaičiau ir pagalvojau - kaip suprast mažakraujystė? Nejaugi tada turi mažiau kraujo? :D Iš dalies, galima pasakyti - taip, turi mažiau kraujo. Tiksliau pasakius, turi mažiau hemoglobino kiekio kraujyje. Hemoglobinas, kitaip sakant yra raudonieji kraujo kūneliai. Jų paskirtis yra aprūpinti kraują deguonimi, ir šalinti anglies dioksidą. Taip pat jie padeda palaikyti rūgščių ir šarmų pusiausvyrą, padeda kraujui krešėti, apsaugo mus nuo įvairių virusų, bei perneša įvairias medžiagas: amino rūgštį, vaistus, ir kitas medžiagas į plaučius ir kitus organus.
Manau suprantat, kad tie raudoni kūneliai yra LABAI svarbūs mūsų organizmui, nes jie atlieka iš ties daug darbų.
Ir jeigu kraujyje yra per mažai kraujo kūnelių, jie tiesiog neišlaiko krūvio, ir savo darbą atlieka prasčiau, ir dėl to žmogus gali jaustis pavargęs, lengviau susirgti.

Aš gan ilgai nepastebėjau, kad man kažkas negerai, nors jau gan ilgą laiką jaučiuosi blogai. Iš tiesų anemijos simptomai nėra ryškūs, ir ilgai nepastebimi. Galbūt todėl apie tai pagalvojau tik dabar. Štai keli simptomai:
  • Silpnumas
  • Nuovargis
  • Galvos skausmas
  • Dusulys (kartais)
  • Labai rimtais atvejais - širdies veiklos sutrikimai, išbalimas.
  • Šaltos plaštakos ir pėdos.
  • Suskilusios lūpos ar lūpų kampeliai.
  • Apetito stoka.


Diagnozavimas

Anemiją galima diagnozuoti tik pagal kraujo tyrimą. Iš jūsų paimamas kraujas, jis nunešamas į laboratoriją, ir pro mikroskopą būna paskaičiuojamas hemoglobino lygis, raudonųjų kūnelių kiekis, bei dydis.
Kartais taip pat prireikia kitų kraujo tyrimų, pvz. gliukozės.


Svarbiausia - geležis
Anemiją labai dažnai sukelia geležies trūkumas. Jeigu valgai per mažai mėsos, turi labai daug šansų susirgti anemiją. Geležis yra labai svarbi hemoglobino dalis, ir jeigu jos gauni per mažai, jos būna per mažai tavo kraujo kūneliuose.


Taigi, ką būtina valgyti jeigu turi anemiją?

  • Liesą mėsą. T.y. jautieną, vištieną.
  • Grūdus, kruopas, pvz. ryžius, grikius.
  • Lapines daržoves, pvz. špinatus, Briuselio kopūstus, brokolius, salotas.
  • (Džiovintus) Vaisius, pvz. džiovintus abrikosus, datules.
Šiuose produktuose yra daug geležies. Geležis lengviau "paimama" į kraują, jeigu kartu su ja naudojamas vitaminas C. Tad valgydama išgerk stiklinę šviežių apelsinų sulčių, ar desertui suvalgyk kivį.
Geležis iš mėsos yra daug lengviau priimama organizmo, negu geležis iš daržovių, vaisių.

Na o aš kitą savaitę keliausiu pas daktarus, kad mane ištirtų, ir galbūt apie tai dar jums parašysiu.
Tikiuosi, kad kraują ims iš piršto, o ne iš venos! :D

Taip pat tikiuosi, kad šis straipsnis kam nors padėjo, ir kad labiau atsižvelgsite į savo sveikatą ir savijautą.


10 komentarų:

Unknown rašė...

Po šito straipsnio man rimtai kilo nerimas :(

Akvilė (elle_akvilytiaa) rašė...

Straipsnis patiko, labai daug informacijos. Tik va, man būdingi tie simptomai. ;x

Akvilė (elle_akvilytiaa) rašė...

Tik valgau žiauriai daug. :D

Vikiūks*) rašė...

Ir mane primena, bet manau, jog visos perdedam ;}

Anonimiškas rašė...

aciu dievui, nei vienas is tu simptomu man visiskai netinka ;D man niekada neskauda nei galvos, nei dar ko, o valgau kaip dramblys ;DDD

Monika rašė...

Vos ne viskas man yra šiuo metu. Galvą vos atsikėlus skauda, rankos, kojos ledinės, lūpos tik, kad neskilinėja, kartais sunkoka kvėpuot, o su širdim normaliai, tik pulsas per didelis. be to, klausimas. Ar gali būti anemija, kai pas mane hemoglobinas per didelis? :DDD

Gintarė rašė...

Na man rodos ne.
Neesu girdėjus, kad hemoglobino kiekis pas kąnors būtų per didelis. :D Tik kraujospūdis gali būt per aukštas.

(: Margė :) rašė...

O! Viskas atitinka. Na gal nebent didelių bėdų su širdimi neturiu. Bet visa kita tai labai stipriai atitinka... Baisoka, bet bijočiau eiti tirtis :D

Gintarė rašė...

As buvau issitirus, nors ir man beveik viskas atitiko, bet aciu dievui nieko nera blogo su krauju :)
Daktaras sake, kad turbut tiesiog stresas mokyklinis.

Unknown rašė...

Ech nemėgstu skaityti apie ligas, tada jaučiu krūvą atitinkančių simptomų... Va ir dabar skaičiau apie anemija priezastys ir matau nemažai atitikų. Manau reiks eiti išsitirti