2010 m. spalio 11 d., pirmadienis

Aš noriu įveikti savo anoreksiją


Kadangi daugelis merginų nori būti idealių kūno formų, parašysiu šį pranešimą, kad suvoktumėte, kokias pasekmes tai gali turėti.
Šis pranešimas yra iš vieno Olandiško žurnalo GIRLZ! (Nr 9 Liepos 22 - Rugpjūčio 18 , 2010)


Daniëlle (16) : Noriu įveikti savo anoreksiją

Kai Daniëlle pradėjo eiti į vidurinę mokyklą, ji norėjo numesti kelis kilogramus. Ji nutarė mažiau valgyti, ir daugiau nemesmaguriauti. Jau greit jai tai pavyko, ir ji numetė kelis kilogramus. Jos klasiokai pradėjo jai dalinti komplimetus, bet Daniëlle susirgo anoreksija. Ji visdar metė svorį, kol ji svėrė tik trisdešimt kilogramų ir buvo išvežta į ligoninę. Girlz! žurnalui ji pasakoja savo istoriją.

Daniëlle: ' Visai nesenai pagaliau grįžau iš ligoninės. Tai buvo antras kartas, kai buvau uždaryta ligoninėje, praeitais metais irgi buvau išvežta į ligoninę, nes beveik nieko nebesvėriau; tik trisdešimt kilogramų, būdama 1,69cm ūgio. Buvau visiškai išsekusi, mano kūne nebebuvo nei trupučio riebalų. Nedaug trūko, ir aš būčiau numirusi, bent jau tai sakė manotėvai ir gydyojai. Aš pati tuo netikiu. Dabar sveriu dešimt kilogramų daugiau, nei praeitais metais, kai grįžau iš ligoninės, bet dauguma žmonių vistiek sako, kad esu labai plona. Jeigu žiūriu į veidrodį, ten matau storą savo pilvą. Na pilvą, kuris atrodo storesnis, negu aš pati to norėčiau. Kartais mano draugai sako, kad ir jie norėtų numesti kelis kilogramus. Tada aš jiems siūlau apie tai kalbėti su dietologu. Bet kokiu atveju svarbiausia yra kad jie patys nepradėtų mesti svorio taip, kaip tai padariau aš. Aš nenorėčiau, kad mano draugės susirgtų šia baisia liga, ir kad jos nesikankintų nieko nevalgydamos.
Išsekusi
' Kai buvau maža, buvau putlutė. Kai pradėjau eiti į vidurinę mokyklą, man tai nebepatiko. Norėjau būti plonesnė, tokia, kaip kitos merginos. Tada ir nuspręndžiau pradėti mažiau valgyti. Pradžioje palikdavau saldainius ir sausainius ramybėje, ir jau greitai numečiau kelis kilogramus. Mokykloje pradėjau gauti komplimentus, visi sakė, kad labai gražiai atrodžiau. Man tai patiko. Na o didelių problemų su maistu neturėjau, tad pradėjau taip pat mažiau valgyti. Palaipsniui savo lekštėje palikdavau vis daugiau nesuvalgyto maisto. Kartais net nevalgydavau vakarienės, na o jei ir valgydavau, tai tik labai mažai. Mano tėvai to nepastebėdavo. Aš sugalvodavau įvairių triukų, paslėpdama maistą. Labiausiai skaičiavau kalorijas. Bulvėse ir duonoje yra daug kalorijų, tad todėl aš vengiau šių dalykų, ir stengiausi jų kuo mažiau valgyti. Kai mama pagamindavo vištienos filė, aš ją nuplaudavau po kranu su vandeniu, bandydama nuprausti visus riebalus. Laikui bėgant numečiau vis daugiau kilogramų, bet man vistiek atrodė, kad esu per stora. Pradėjau jaustis blogai, pradžioje sukosi galva. Žinoma žinojau, dėl ko taip blogai jaučiausi, bet tėvams nesakiau nieko. Vieną dieną jie mane nuvedė pas gydytoją. Jis nežinojo, kas man darosi. Tada visą mėnesį pragulėjau ligoninėje, ir mane tyrinėjo. Galų gale buvo aišku - aš sirgau anoreksija. Gydytojai taip pat pasakė, jeigu būčiau dar du mėnesius neatėjus pas daktarus, būčiau numirusi. Vistiek aš tuo netikėjau. Vis dar maniau, kad esu stora, tad apie ką jie kalbėjo? Bet kai žiūriu tų laikų nuotraukas, visgi pastebiu, kokia išsekusi aš tada atrodžiau.

----

Manau, kad viso pasakojimo neišversiu į Lietuvių kalbą, nebent jeigu pasakojimas jums patiks, ir norėsit sužinoti visą kitą pasakojimo dalį (kurios dar yra vos ne dvigubai daugiau, nei aš dabar išverčiau). :)

Na o dabar pakalbėkim šiek tiek daugiau apie anoreksiją.
Kadangi šiuolaikinės mergaitės svajonė yra būti modeliu, ji jau nuo mažų dienų kankina save, ir siekia to tikslo. Žinoma, kartais viskas baigiasi gerai, bet kartais ir ne..
Taigi, dabar keli faktai apie anoreksiją:

· Nuo 81 iki 95 % sergančiųjų sudaro moterys ir mergaitės.

· Nuo 5 iki 20 % sergančiųjų anoreksija mirs. Kuo ilgiau žmogus serga, tuo didesnė tikimybė,

kad jis mirs. Mirties priežastys įvairios. Pvz: visiškai išsekus sustoja širdis, nuo savižudybės.

· Jei sutrikimas prasideda prieš lytinio brendimo pradžią, sulėtėja arba sustoja brendimas.

Atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus, tai anoreksijos simptomai:

- Ryškus svorio kritimas.

- Nuolatinis domėjimasis svoriu, maistu, kalorijomis, maisto riebumu ir dietomis.

- Tam tikro maisto atsisakymas – ypač turinčio daugiau kalorijų.

- Nerimavimas dėl galimo svorio priaugimo ir buvimo “storu”.

- Alkio neigimas.

- Sekinantis sportavimo režimas – nepaisant oro sąlygų, nuovargio, ligos ar susižeidimų – nori “sudeginti” suvartotas kalorijas.


Taigi, dauguma žmonių žiūri į anoreksiją nerimtai, bet patikėkit, tai yra tikrai labai rimta liga. Laiku nepradėjus gydytis gali mirti, ir tai ne juokai. Prieš pradėdamos laikytis dietos pagalvokit, ar tikrai to norit, pagalvokit apie pasekmes : galit prarasti draugus, šeima pradės nerimauti dėl jūsų, galų galiausia, jausitės blogai. Ir pagalvokit dar kartą: ar tai pavers jus laimingas?







Dar keli internetiniai puslapiai, kur galite pasiskaityti apie anoreksiją:
Anoreksija, ir kiti valgymo sutrikimai: http://valgymosutrikimai.lt/
Apie žvaigždžių formas: http://www.balsas.lt/naujiena/369866/kiek-privalai-sverti-kad-prilygtum-holivudo-zvaigzdei

xxx
Gintarė

8 komentarai:

Kotryna ~ Qzzy rašė...

Saunuole, kad parasei toki staripsni. Manau tai bus pamokoma istorija daugeliui merginu :)

Gintarė rašė...

Gers, dabar tik pastebėjau :D Kątik užėjus į ta antrą tiklalapį, kur įdėjau į pranešimą, apie tas žveigždes, dar kartą gerai pažiūrėjau į svorio normas :D
Mano ūgis 1,65, tai va ka ten rašė: ŪGIS 165 cm: standartinis svoris: 60,5 - 70,0 kg, žvaigždės svoris: 47,7 - 54,1 kg;
Oiii, aš per mažai sveriu ;o Mano svoris žvaigždės svoriui atitinka :D

Gintarė rašė...

Qzzy> Ačiū, kad taip manai :) Stengsiuos daugiau mokomų straipsnių parašyt :)

G* rašė...

Labai fainas staripsnis. :))
Butu tikrai idomu paskaityt antra istorijos dali. ;}

Edita rašė...

Parašyk antrą istorijos dalį. Šiaip jei apie anoreksija, tai pati neseniai vos nesusirgau, nieko nevalgiau, per savaitę numečiau 5kg, labai blogai jaučiausi.

Bet ačiū Dievui atėjau į protą, dabar man gerokai reikia priaugti svorio...

Meduolėėė rašė...

Nu pradėjai,tai turi pabaikti :)

Prašau, parašyk kitą dalį... :)

Vifaix rašė...

aha, antra dalis būtų super.

Anonimiškas rašė...

Step 1 Fat Shredder where you would need to consume foodstuffs the target how to p90x calendar muscles for each day early on and then cycle through them over and over
with different exercises. Bonus One-Legged V Push Ups hour of waking up.
Tony Horton will keep you then you don't want to work that muscle group again until Wednesday. This article talks about how to p90x calendar and throws to consume carbohydrate, such as fruit or juice within 15 minutes post-exercise to help restore glycogen.

Look at my web blog - %anchor_text%